torsdag 24 mars 2011

Älg!

Nu var det alldeles för längesedan jag skrev här märker jag. Som vanligt har det varit full rulle på alla plan. Vi jobbar vidare med slutproduktionen här nere i Markaryd och det ha varit många långa dagar och sena kvällar för min del. Sydde kläder till föreställningen i 11 timmar i sträck, klappar mig själv lite på axeln där. Jag gillar att jobba intensivt, då fungerar jag som bäst! 

Älgsafari - För några dagar sedan åkte jag och Nilla på en väldigt spontan Älgsafari. Vi var på väg hem mot Markaryd där vi såg en skylt på vägen med en pil in "Älgsafari". Det kunde vi ju bara inte missa så vi kollade läget. Vi betalade 70 Kr och åkte sedan in genom en port. Värsta Jurassic Park moment vill jag lova! Jag frågade om man fick pengarna tillbaka om man inte skulle få se någon älg men de orden fick vi äta  upp senare. Vi såg upp emot 15 älgar och vi har nog aldrig varit så rädda i hela våra liv, gjorde nästan i brallan rent ut sagt! Jag tog mirakulöst nog fram kameran och filmade modigt de ståtliga djuren men tyvärr går det inte att ladda upp videon så det får bli en bild istället.


HemfärdFör övrigt så längtar jag hem till mina fantastiska föräldrar som är de bästa föräldrar en dotter kan ha. De tar ner mig på jorden när jag flyger lite väl högt och det lyfter upp mig när jag flyger lite väl lågt. De hjälper mig att finna den hårfina balansen man skall ha för att kunna njuta av varje ögonblick i livet. Jag blir tårögd varenda gång jag tänker på hur mycket dom verkligen gör för mig och vilken tur jag har som fick komma till jorden med så mycket kärlek och omtanke omkring mig. Därför så skall jag åka hem denna helgen och spendera massor av tid med dem! Min älskade systerson Robin fyller även 5 år så jag skall gå på hans kalas. Ett barns kärlek är alltid den äkta kärleken så det skall bli underbart att gosa med den lille korven!
Stolt! - I Söndags gjorde jag någonting som jag aldrig trodde att jag skulle våga göra. Jag är stolt över att jag verkligen tog mig modet och gjorde det jag gjorde och nu är jag en erfarenhet rikare! Jag känner mig starkare och fortsätter att blicka framåt! Vad gör ett litet nedslag när man kan ställa sig upp och skaka av dammet och kämpa vidare? Hur jobbigt det än är med motgångar, och hur många tårar man än fäller på cupen vad det gäller känslor/prestationer etc så kan man alltid ställa sig upp och börja om! What doesn´t kill you only makes you stronger! Man är den man är.. Så njut av det och ta vara på just dig själv! Och det ska jag göra. Fick även en påminnelse utav min fina lärare Rickard efter ett långt snack att jag ska börja tänka mer på mig själv och han har nog en poäng med det. The show must go on!
I morgon skall jag på en föreställning som kallas för "1, 2, 3 Schtunk" och det skall bli fantastiskt roligt. Det är ett gäng på 3 Clowner som kör mycket improvisationsteater tillsammans med publiken så varje föreställning blir unik. Jag hoppas att jag kan hitta massor med inspiration genom det! Om 2 veckor börjar även jobbet på Liseberg. Jag längtar sååå mycket!
Har legat i sängen nu för att varva ner innan jag ska sova och lyssnat på Johan Stengård, en fantastisk saxofonist i snart 2 timmar och ryser för varenda ton som går in i mitt öra! 

Jag slutar aldrig förvånas utav min fantastiska lycka till det äventyr som kallas för livet!
ta vara på er där ute! xxx ooo

1 kommentar:

  1. Kära dotter!
    Tack för alla underbara ord, de värmer!!! Man väljer ju inte sina föräldrar som alla vet, så du har väl haft en himla tur som fått oss då hi, hi....vi tolkar det som att vi får MVG!
    Visst går livet upp och ner som en berg- och dalbana("Balderkänsla" kanske...!?) Man växer med både med- och motgångar. Det gäller att vara klarsynt och se möjligheter i stället för hinder. Viktigt att glädjas åt det som är bra. Det som är mindre bra ska man ta lärdom av och gå vidare. Står man med båda fötterna på jorden, har glimten i ögat, en stor portion humor och lagom humör så kommer man långt!!! Ett "gött" skratt är balsam för själen så vi får väl skratta ihop till helgen. Välkommen hem!!!
    Kramis mamma

    SvaraRadera