måndag 4 april 2011

Tiden rinner iväg!

Nu är våran slutproduktion över och vi går in i en ny vecka med vanliga lektioner. Det har varit ett spännande projekt och nu känns det faktiskt skönt att det är över. Mina föräldrar filmade den sista föreställningen så den finns nu även på film om jag någon gång skulle få för mig att se objektivt på den. Nu har vi börjat med något som kallas för "konfliktimprovisation" där vi har fått några förutsättningar och skall därefter improvisera ihop en sketch, svårt men kul! Sedan är det bara barnteatern kvar att göra här nere i Markaryd. Nu är det dessutom bara 8 skolveckor kvar och sedan är det bara 4 månader och sen flyttar mitt liv till London! That´s just CRASY!! Tiden går så fort så det finns inte.

På tal om London så har jag fått kontakt med en kille från England som också skall gå på min skola fast på den 3 åriga Saxophone BMUS (Hons) Music Performance and Production. Han är även sångare, gitarrist och låtskrivare men i grund och botten saxofonist. Vi har pratat på skype ett tag nu och han är hur trevlig som helst och väldigt begåvad! Han heter Daniel Woodfield och är i från Lostwithiel, England. Hur som helst så kommer vi förmodligen att dela boende när vi båda flyttar till London och vi har smått koll på vart vi kan bo. Som det ser ut nu så är det en lägenhet med 10 min gångavstånd från skolan så jag kan inte klaga. Som grädden på moset så kommer han faktiskt och hälsar på mig i Göteborg en vecka i sommar så att vi kan får träffas innan vi flyttar ihop. Ser fantastiskt mycket fram emot detta! 


Här är Daniel när han gör en Cover på låten Collide - Howie Day



Ha det bra där ute!

Ps: Speciella lyckönskningar till dig Alex, jag tror på dig

xxx ooo

3 kommentarer:

  1. Well hello there! I came across your blog when I was searching information about LCCM. I also got accepted for the B.Mus program and will start this fall! Look forward to meeting you in September :)
    All the best from windy Reykjavík,
    Ösp

    SvaraRadera
  2. Oh nice! Do you got Facebook or email? Then maybe we can get to know each other a little bit.. :)

    Thank you for writing to me! And looking forward to see you in September!

    SvaraRadera
  3. Yes, that would be great! I just sent you a request on facebook!:)

    SvaraRadera